,وبسایت مشاور حمل و نقل هادی تی ار پی
PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط Administrator   
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۳۴

محموله هایی مشمول طرح ترافیک می شوند که از نظر حجمی و وزنی بزرگتر از حد استاندارد باشند .

طول کل : بیشتر از 50/16 متر
عرض محموله : بیشتر از 60/2 متر
ارتفاع کل از کف زمین تا انتهای بار : 50/4
معمولاً برای حمل محموله هایی که حجمشان بسیار بزرگتر از حد استاندارد باشد از خودروهای سواری برای اسکورت کشنده در نظر گرفته می شود .

کامیون اطاقدار 6 چرخ

  • این نوع کامیون برای جابجا کردن محموله هایی با حجم و وزنی بزرگتر از خاور 911 استفاده می شود.
  • طول اطاق خودرو : 80/5 ای 6 متر
  • عرض اطاق خودرو : 20/2 متر
  • ظرفیت وزنی خودرو : تا سقف 10 تن
  • توجه داشته باشید که محموله مورد نظر شما باید حدود 2 سانتی متر از دیواره های اطاق خودرو کوچکتر باشد.

 

کامیون اطاقدار 10 چرخ

  • این نوع کامیون برای جابجا کردن محموله هایی با حجم و وزنی بزرگتر از ظرفیت کامیون اطاقدار 6 چرخ استفاده می شود.
  • طول اطاق خودرو : 80/6 الی 7 متر
  • عرض اطاق خودرو : 25/2 متر
  • ظرفیت وزنی خودرو : تا سقف 15 تن
  • توجه داشته باشید که محموله مورد نظر شما باید حدود 2 سانتی متر از دیواره های اطاق خودرو کوچکتر باشد.

 

بغلدار چادری

این دستگاه همانطور که از اسمش پیداست برای حمل محموله های ترانزیتی (بسته بندی شده) و محموله هایی که حجم بالایی ندارند به کار می رود. (برخلاف تریلی کفی)

  • ابعاد و ظرفیتها :
  • طول : 12 ال 60/13 متر
  • عرض : 50/2 متر
  • ارتفاع از سطح زمین تا سر چادر : 60/2 تا 85/2 متر
  • ظرفیت حمل بار : 22 تن

 

جامبو

  • البته ترانزیت های دیگری هم استفاده می شوند که جامبو نام دارند .
  • جامبوها بزرگترین ترانزیت ها هستند .
  • طول بارگیر آنها کمتر از 60/13 متر نیست .

 

کمرشکن ها

کمرشکن ها توانایی حمل بار بیشتری نسبت به تریلی ها دارند و به همین دلیل معمولاً برای حمل محموله های حجیم و سنگین استفاده می شود (ترافیکی) .

ما ابعاد و ظرفیت آنها را در اختیار شما قرار داده ایم .

 

کمرشکن 2 محور با محورهای کشنده جمعاً 5 محور

  • وزن کل کشنده و دنباله : 16 تن
  • ظرفیت حمل : 24 تن
  • جمع وزن کشنده با بار : 40 تن
  • طول بار خور (کف) : 8 الی 9 متر
  • طول کل (کشنده و دنباله) : 5/16 متر
  • عرض : 60/2 متر

 

کمرشکن 4 محور :

  • وزن کل کشنده و کف : 24 تن
  • ظرفیت حمل : 38 تن
  • جمع وزن کشنده با بار : 62 تن
  • طول بار خور (کف) : 11 الی 12 متر
  • طول کل (کشنده و دنباله) : 20 متر
  • عرض : 3 متر

 

کمرشکن 11 محور:

  • به این دستگاه قبل از دنباله 4 محور قطعه ای بنام دالی وصل می شود که 4 محور دارد .
  • کشنده (3 محور) + دالی (4 محور) + دنباله (4 محور) = 11 محور
  • وزن دالی : 10 الی 12 تن
  • وزن کل (کشنده و دالی و دنباله) : 41 تن
  • ظرفیت حمل : 55 تن
  • جمع وزن کل با بار : 96 تن
  • طول بار خور (کف) : 11 الی 12 متر
  • عرض : 3 متر
  • طول کل (کشنده و دنباله و دالی) : بیشتر از 22 متر

 

تریلی کفی

  • این دستگاه ها برای حمل محموله هایی که نیاز به بسته بندی ندارند یا بارگیری آنها با جرثقیل صورت می گیرد و یا حجم زیادی دارند (ترافیکی) به کار می روند
  • ابعاد و ظرفیتها :
  • طول کف : 10 الی 60/13 متر
  • عرض : 40/2 الی 50/2 متر
  • ارتفاع از سطح زمین : 40/1 الی 50/2 متر
  • ظرفیت کل : تا سقف 40 تن

 

تریلی بغلدار

این دستگاه تقریباً مثل کامیونهای اطاقدار می باشد ، ولی ظرفیت وزنی و حجمی بیشتری نسبت به آنها دارد . توجه داشته باشید که درب های بغل آن همگی باز می شوند (برای بارگیری و تخلیه آسانتر)

  • ابعاد و ظرفیتها :
  • طول دنباله (کف) : 12 الی 60/13 متر
  • عرض : 40/2 الی 50/2 متر
  • ارتفاع از سطح زمین : 40/1 الی 50/1
  • ارتفاع دیواره ها : 80 الی 120 سانتی متر
  • ظرفیت کل : 40 تن
آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۰۱
 
PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط Administrator   
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۰

در این مطلب نگاهی مختصر داریم به کامیونهای جدید ماک در کلاسهای سنگین و نیمه سنگین. ماک در حال حاضر چندین دهه است که در ایران فروش نداشته است و این باعث شده با وجود علاقه اکثر ایرانی ها به این نشان آشنایی چندانی با کامیونهای جدید ماک نداشته باشیم.

در کامیونهای ماک جدید از موتورهایی با نام MP( Mack Power) استفاده میشود و که برای کاربری های مورد نظر از کلاسهای MP7 و MP8 ­و نهایتاً موتورهای قدرتمند MP10 استفاده میکنند. این موتورها استانداردهای آلایندگی EPA آمریکایی را پوشش میدهند. موتورهای MP8 با 13 لیتر حجم قدرتهایی از 415 اسب بخار تا 485 اسب بخار را پوشش میدهند و موتورهای 11 لیتری MP7 قدرتهایی از 325 تا 405 اسب بخار را شامل میشوند. موتورهای MP10 با 16 لیتر حجم قدرتهایی مابین 515 تا 605 اسب بخار را شامل میشود. در کامیونهای ماک جدید از مجموعه متنوعی از گیربکسهای ساخت Allison, Eaton و گیربکسهای اختصاصی ماک با نام Maxitorque استفاده میکنند و بر اساس نیاز خریدار میتوان گزینه های متعددی را انتخاب کرد. در سطح رفاهی هم ماک با کابین های بزرگ، خشن و دماغ دار خود تمام نیازهای یک راننده را برطرف میکند.

 

در کلاس نیمه سنگین ماک کامیونهای گرانیت Granite را به صورت کشنده و باری عرضه کرده است که برای کمپرسی، میکسر، مصارف نظامی و بسیاری مصارف دیگر قابل استفاده است . این کامیون از موتورهای کلاس MP7 و MP8 براساس نیاز مشتری استفاده میکند.

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۰۲
 
PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط Administrator   
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۶:۳۷


كشنده بوژي MAN‌ با قدرت 680 اسب - 250 تن - با سيستم خنك كننده و اكسل پلانتاري - گريبكس پيشرفته
 

با صدور پروفرما به ارز درهم يا يورو CFR B.ABBAS و پذيرش LC بانك هاي ايراني ، امكان تامين كشنده هاي بوژي 600 و 680 اسب TITAN-Mercedes و MAN بصورت نو يا دست دوم در محدوده مجوز صادره از كميسيون وجود دارد .

تسهيلات يوزانس با نرخ مناسب قابل تمديد در سر رسيد با درخواست بانك خريدار و سوئيفت تامين سپرده اوليه براي گشايش اعتبار اسنادي خريدار از طرف بانك فروشنده ، همينطور اخذ تسهيلات ريفاينانس براي خريدار و پشتيباني فني در قطعات يدكي از ديگر خدمات ما است . جهت خريد 10 دستگاه به بالا ، لاين اعتباري از بانك خارجي اختصاص مي يابد .

MAN 680 HP- Mercedes TITAN-PeterBilt-KenWorth-MACK

آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۱
ادامه مطلب...
 
PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط Administrator   
جمعه ۰۴ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۳۷
بررسی شیوه های مختلف حمل و نقل میپردازم(حمل بار)

موضوعی که پایه و اساس توسعه و پیشرفت در این صنعت است.معمولا دو مدل شرکت ما­لکی و خودراننده  در محافل مورد گفتگو واقع میشود. در سیستم خود راننده رانندگان یا مالکان کامیون اختیار تردد را در دست دارند و معمولا با مراجعه به دفاتر شرکتها اقدام به گرفتن بار میکنند.این شیوه جزء ضرر و پسرفت هیچ منفعتی برای این صنعت ندارد.

معایب خود راننده:

1- شرکتها به دلیل نداشتن ناوگان تحت اختیار قادر به اجرای قراردادها بزرگ نیستند و معمولا به سمت خرده بار میروند.

2- بارها به شکل و شیوه استاندارد و ایمن حمل نمیشوند.چون شرکتها هیچ نظارتی در حمل ندارند.

3- مالکان یا رانندگان خود اقدام به گرفتن بار می کنند که زمان زیادی از وقت آنها را میگیرد در بهترین حالت 6ساعت و در بدترین حالت 48ساعت

4- ناوگان از تمام ظرفیت خود بهره نمی برد و معمولا یک سر خالی کارمیکند.در نتیجه درآمد کم میشود. ترافیک زیاد و استهلاک بیشتر در مقابل کار کمتر و مصرف سوخت بی هدف به وجود می آید.

5- سیستم های خدماتی (خدمات پس از فروش)به دلیل مواجهه با یک فرد کم قدرت وظایف خود را به خوبی انجام نمیدهند(خصوصا شرکتهای داخلی)رانندگان و مالکان معمولا دارای قدرت اقتصادی کم/فاقد وکیل و مشاور هستند.اما قدرت شرکتها باعث میشود خدمات پس از فروش سریع و باکیفیتی ارائه شود.

 

 

 

اینها مشتی خروار از معایب این سیستم است که هم اکنون در ایران جاری است و خیلی ها به آن افتخار می کنند.هر چه گشتم مزایای قابلی نداشت.در این سیستم انرژی رانندگان به شدت هدر می رود،مصرف سوخت واستهلاک وترافیک بالا می رود،کامیونها به میزان توانائی و ظرفیت حمل بار انجام نمی دهند و الی آخر........

 

 

شرکت مالکی

در این سیستم اختیار کامیونها تماما در اختیار شرکتها است و رانندگان هم همین طور.شرکتها با اطمینان خاطر به سمت منافصه و قرارداد های مناسب می روند و حتی در صورت فقدان توانائی یک شرکت با هم متحد میشوند.شرکتها برای سود بهتر مجبورند آموزش را برای همه افراد لحاظ کنند خصوصا رانندگان.بارها به شکلی ایمن و با وسیله باربری مخصوص حمل میشود.شرکتها همیشه برای کامیونها برنامه دارند وکامیونها هیچ وقت سرگردان نیستند.راننده ها دارای قرارداد هستند و در محیطی کاملا تخصصی و با اطمینان خاطر کار میکنند و کامیونها هم در این سیستم مورد آزمایشی مناسب قرار میگیرند .در صورتی که کامیونی نیازهای شرکت و راننده را برطرف نکند مطمئنا شرکت به خرید مارک های دیگر اقدام میکند و شرکتها مجبور میشوند مشتری مدارتر شوند.نه مثل الان که خریدار بعد از تحویل هیچ ارتباط سازنده ای با فروشنده ندارد.

اما این شیوه فارغ از مزایای قابلش دارای معایبی پنهان است که لازم است به آنها هم توجه کنیم.از آنجا که رانندگی شغلی دارای ویژگیهای خاص خود است(زمان طولانی سفر و شرایط سخت )افراد تمایل دارند تا مالکیت حداقل یک دستگاه را داشته باشند که بعد از45سالگی با دارائی مناسب(متوسط به بالا) بازنشستگی خوبی را داشته باشند که خوب البته حق هم دارند.(درآمد رانندگی به تنهائی کفاف این هدف را نمیدهد)در نتیجه مایل به بدست آوردن درآمد مالکیت هم هستند.اگر مالکیت کامیونها در اختیار شرکتها باشد و اشخاص خصوصی قادر به خرید کامیون نباشند همه کسانی که میخواهند دارای درآمد مالکیت هم باشند اقدام به تاسیس شرکتهای حمل میکنند و در نتیجه شرکتها به مرور بیشتر و کوچکتر و ضعیفتر می شوند.پس مالکیت را نباید از کسی صلب کرد اما اختیار کامیونها باید در اختیار شرکتها باشد و مالکان فقط در امورمالی دخالت دارند.این سیستم به نظر من دارای کمترین معایب است.(کامیونها از طریق اجاره،قرارداد و یا مالکیت تمام و سهامی در اختیار شرکتها هستند.رانندگان هم با شرکتها در ارتباط هستند و برای یک پروژه قرار داد میبندند و همیشه با شرکت مورد نظر در ارتباط هستند تا در مواقع نیاز شرکتها به آنها درخواست بدهند)با این حساب کامیون و راننده همیشه در اختیار شرکت است و شرکت با قدرت زیاد به سمت مناقصه های بزرگ میرود.

 

در سیستم شرکت محور شرکتها برای توسعه کار خود مجبورند با هم متحد شوند تا سخت افزار و نرم فزاربا کیفیت را راه اندازی کنندواین نه تنها در حمل و نقل داخلی تاثیر مناسبی دارد بلکه در مقیاس بین المللی هم با اتحاد شرکتها میتوان قدمهای بزرگی در جهت حمل ترانزیت بین المللی برداشت.در این سیستم رانندگان که مهمترین بخش هستند فقط حرفه تخصصی خود را انجام داده و درگیر حواشی نمیشوند و این در آرامش روانی راننده ای که قرار است 40تن آهن را جابه جا کند موثر است.برای اینکه بتوانیم بهره لازم را از این صنعت ببریم باید در همه برنامه ها و قوانین بازنگری شود.رانندگی تجاری باید دارای نظام آموزشی گردد.

 

 

سیستم شرکت محوری را جایگزین خود راننده کنیم.رابطه ای مناسب با تمام کشورها داشته باشیم.اندیشه های های سیاسی و نظامی را وارد ترانزیت نکنیم(با درست کردن دوکیلومتر صف جهت بازرسی ماشینها توسعه ای در کار نیست سرعت در حمل و نقل بسیار مهم است جهت جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و کالا راههای زیادی در عصر اطلاعات پیدا میشود نمونه اش کنترل کامپیوتری است).شرکت های حمل و نقل  باید احیائی دوباره شوند.دهکده الکترونیک را جایگزین بروکراسی اداری و کاغذ بازی کنیم ،زیرساختها مثل جاده با بهره گیری از نظرات شرکتها و رانندگان و بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شوند. رفاه اجتماعی تمام گروههای کاری را تامین کنیم.هدفمان کاهش نرخ بیکاری و بدست آوردن درآمد سرشار ترانزیت باشد(برای این کار قرار نباشد ناوگان دو روز جهت سوختگیری توقف کند و جهت جلوگیری از قاچاق آن هم تنها راه قروش سوخت به قیمت واقعی است که مزایای بسیاری دارد) و مهم تر از همه دولت در کسب و کار ملت دخالت نکند. 

و پایان زندگی تغییر است و تغییر یعنی پیشرفت.

آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۶
 
برخی از بوژی های دست دوم

2006 GOLDHOFER 11Axles


آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۲
ادامه مطلب...
 
<< ابتدا < قبلی 1 2 3 4 5 بعدی > انتها >>

صفحه 3 از 5