,وبسایت مشاور حمل و نقل هادی تی ار پی
PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط Administrator   
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۳۲

کشنده پرميوم از يک موتور شش سيلندر خطی به نام DXi11 به حجم 8/10 ليتر به قدرت 436 اسب بخار و گشتاور 2000 نيوتن متر در 1100 تا 1400 دور در دقيقه و مجهز به توربوشارژر و اينترکولر می‌باشد که در مقايسه با کشنده آکسور با وجود موتور کوچکتر از هشت اسب بخار قدرت بيشتر برخوردار است ( نمونه اروپایی 450 اسبی می باشد ). جعبه دنده اين کشنده ساخت ZF و 16 سرعته می‌باشد.مرسدس آکسور با دارا بودن يک موتور شش سيلندر مدل MB-OM457LA به حجم 9/11 لیتر و مجهز به توربوشارژر و اينتر کولر دارای قدرتی معادل 428 اسب بخار در 1900 دور در دقيقه می باشد, موتور آکسور با گشتاور 2100 نيوتن متر در 1100 دور در دقيقه, از گشتاوری بهتری نسبت به پرميوم برخوردار می باشد. مرسدس برای آکسور از يک جعبه دنده 16 سرعته مدل دايملر کرايسلر G240-16 استفاده کرده است. اين کشنده که از سال 2001 بر روی پلت‌فرم کشنده آتگو عرضه شد و بلافاصله دو سال بعد با چهره و موتوری جديد در جاده‌ها ظاهر شد و آتگو را از رده خارج کرد بيشترين شهرت و اعتبار جهانی خود را مديون استهلاک کم، کابين و موتوری ساده و قابل فهم برای راننده و ترمز‌هايی فوق‌العاده قوی خود می‌باشد که بایداين کشنده را در حال حاضر کم خرج ترين کشنده نیمه سنگین کشور دانست و هزينه نگهداری بسيار پايينی دارد. ضمن اینکه فنر های دولايه جلو به دليل منتقل کردن ضربات به هنگام عبور از روی دست انداز ها به اطاق که موجب کله زدن کشنده می شود, فضای کم اطاق و نبودن جعبه نگهداری ابزار و وسايل کناری و مخزن سوخت کوچک را می توان به عنوان ضعف های آن ياد کرد و انتظار می رود آکسور نيز به مانند ديگر کشنده های رقيب با بادشکن و کاور شاسی عرضه شود, مخزن سوخت آکسور 400 ليتر و مخزن سوخت پرميوم 980 ليتر ظرفيت دارد.



از نکات مشترک هر دو کشنده دارا بودن استاندارد
آلايندگی يورو 3 و 24 سوپاپه بودن موتور هايشان است. هر دو کشنده از سيستم ترمز ديسکی در جلو وعقب
بهره می برند که کشنده رنو پرميوم در کنار ريتاردر و سيستم های کمکی
ABS و ASR مجهز به سيستم ترمز تپه هوشمند HSA نيز می باشد که اين ترمز
از برتری های پرميوم بر ساير رقبا است که کمک شايانی به بالا بردن کيفيت رانندگی کرده
است, ضمن اينکه قدرت بالای ترمز آکسور به نسبت ديگر کشنده ها را باید از دلايل
اصلی عدم استفاده از ريتاردر در سرازيری ها دانست . کشنده آکسور با میانگین مصرف
سوخت 33 لیتر و پرمیوم با میانگین مصرف سوختی کمتر از 30 لیتر در یکصد کیلومتر از
کشنده های کم مصرف محسوب می شوند ضمن اینکه با رانندگی در محدوده سبز موتوری می
توان به رقم پایین تری نیز دست یافت. از مزایای کشنده پرمیوم می توان به کيفيت
ساخت خوب, قدرت موتور مناسب, عبور عالی از پیچ ها با سرعت بیشتر به نسبت دیگر
کشنده ها، ديد خوب آيينه های بغل با توجه به قرار گرفتن آيينه های قيچی در بالا,
عدم استفاده از دور موتور بالا, شتاب گيری
سريع و از معایب آن می توان به فضای کم اطاق و کیفیت پایین جلو پنجره آن اشاره کرد.
در بخش تجهيزات کابين هر دو کشنده با دارا بودن بالابرهای برقی شيشه ها, آيينه ها
جانبی با کنترل الکترونيکی, ( سان روف برقی برای پرمیوم ), آفتابگير بيرونی, چراغ
خواب, ريموت کنترل تنظيم ارتفاع بالش های محور عقب, تاخوگراف, کروز کنترل, تهويه
مطبوع, بخاری درجا, قفل مرکزی همراه با ريموت کنترل در يک سطح و راضی کننده هستند.
از ويژگی های مثبت آکسور پيش‌گرمکن‌های
سوخت جداگانه برای هر سيلندر است که سوخت سرد را در زمستان‌ها به هيچ وجه روانه
سيلندرها نمی‌کند که خود موجب کاهش مصرف سوخت و همچنين دوام بيشتر موتور را موجب
می‌شود و اين برای کسانی که به موتور کشنده خود از همه چيز بيشتر اهميت می دهند می
تواند يک امتياز بزرگ محسوب شود. از دیگر ویژگی های مثبت کشنده پرمیوم نیز می توان
به انتخاب رنگ زیاد، بادشکن و کاور شاسی، پخش سی دی و امکان سفارش و نصب جی پی اس
فابریک نام برد. خدمات پس از فروش بسيار خوب فروشنده پرميوم می تواند يک نکته مثبت
در فروش اين کشنده محسوب شود تا جايي که برای رانندگان پرميوم اتاق استراحت نيز در
نظر گرفته شده و در هر جای کشور به محض خرابی با يک تماس, متخصصان شرکت راننده را
راهنمايي و در صورت برطرف نشدن مشکل, شرکت با هزينه خود اقدام به حمل کشنده تا محل
تعميرگاه مرکزی می نمايد و نکته خيلی جالب و مهم پرداخت حق خواب به رانندگان اين
کشنده ها از سوی شرکت آريا ديزل می باشد که در نوع خود در کشور بی سابقه است.

نکته ای که در مورد
کشنده مرسدس آکسور باید مد نظر داشت این است که کشنده آکسور زمانی عرضه شد که
مرسدس کشنده سبک آتگو را تولید می کرد و کشنده آکسور را به درخواست شرکتهای حمل
مایعات و مواد نفتی طراحی و تولید کرد و با قدرت های مناسب در کلاس 400 اسبی، شاسی بسیار سبک به وزن 6620
کیلوگرم و اتاقی ساده و با کمترین عرض ممکن که مخصوص حمل مایعات است که اتفاقا در
هیچ یک از مقایسه ها این موضوع در نظر گرفته نشده است.

کشنده مرسدس آکسور با مشخصه استهلاک کم و کشنده رنو پرميوم با مشخصه به روز بودن طراحی آن در بازار کشور رقابت نزديکی باهم دارند و هر کس بنا بر تجربه, ديدگاه و انتظاری که از کشنده مورد نظر خود دارد اقدام به خريداری آن می نمايد, يک نفر آکسور, يک نفر پرميوم.

در زیر جدولی از مشخصات کشنده ها تهیه شده است:

 

 

 

 

 


مرسدس بنز آکسور1843

رنو پریمیوم440

موتور

6سبلندر خطی مدل

MB-OM457LA

6 سبلندر خطی مدل

Dxi11

حداکثر قدرت

428hp/1900rpm

436hp/1900rpm

حداکثر گشتاور

2100NM/1100rpm

2000NM/1100-1400rpm

وزن کشنده

6620kg

7266kg

حداکثر سرعت

90km/h

115km/h

تعلیق جلو

پارابوليک دو لايه همراه با کمک فنر­

پارابوليک دو لايه همراه با کمک فنر­

تعلیق عقب

بادی تنظيم شونده و کمک های تلسکوپی

بادی تنظيم شونده و کمک های تلسکوپی

طول

5815 mm

6040mm

عرض

2494mm

2500mm

ارتفاع

3445mm

3579mm

قیمت

125 میلیون تومان

129میلیون تومان

آخرین به روز رسانی در دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۶
 
کدام کشنده را انتخاب کنیم؟
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۰۴

 

مقایسه کشنده های ولوو FH و مان TGA

 

کشنده ولوو سری اف اچ اولين بار در سال 1993 از سوی ولوو سازنده خوشنام سوئدی عرضه شد و توانست در اولين سال عرضه عنوان کاميون سال را نيز از آن خود کند. شرکت ولوو برای اين کشنده که تابستان امسال نسل جديد آن را روانه بازار کرده، موتور‌هايی با حجم بالاتری به نسبت نسل دوم آن در نظر گرفته است

، اين موتور شش سيلندر به نام D13A دارای 8/12 ليتر حجم و 480 اسب بخار قدرت مجهز به سوپرشارژر مطابق با استاندارد‌های يورو 3 می‌باشد که هر سيلندر دارای چهار سوپاپ جداگانه می‌باشد. ولوو برای نسل سوم اف‌اچ از سه نوع جعبه دنده استفاده برده است يک جعبه دنده 9 سرعته، يک جعبه دنده 14 سرعته و يک گزينه جعبه دنده خودکار I-Shift که در مدل عرضه شده در کشور هم از جعبه دنده 14 سرعته استفاده شده که هم برای رانندگان ولوو در کشور آشنا‌تر است و هم دارای دنده کرال يا همان فوق سنگين می‌باشد که موجب برتری ولوو در مقابل کشنده مان تی‌جی‌آ شده است و هم گزینه دنده خودکار قابل سفارش است.

ادامه مطلب...
 
<< ابتدا < قبلی 1 2 3 4 5 بعدی > انتها >>

صفحه 5 از 5